Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Od 1 lipca 2021 roku każdy właściciel/zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Celem stworzenia Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków jest zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Deklarację można złożyć w wersji papierowej lub elektronicznej poprzez stronę internetową www.zone.gunb.gov.pl – jest to najszybszy oraz najwygodniejszy sposób.
Aby złożyć deklarację przez internet trzeba posiadać profil zaufany lub dowód elektroniczny.
Dokumenty w wersji papierowej dostępne są na stronie https://zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/
Terminy składania deklaracji:
- w ciągu 12 miesięcy licząc od dnia 01.07.2021 r. dla budynków, w których już istnieje źródło ciepła i spalania paliw (źródło ciepła i spalania paliw zostało uruchomione przed 1 lipca 2021 r.)
- w ciągu 14 dni dla źródła ciepła i spalania paliw w budynkach nowo powstałych (dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca)
- w ciągu 14 dni w przypadku zmiany źródła ciepła i spalania paliw (w przypadku zmiany systemu ogrzewania)